måndag 24 augusti 2009

Hitta Biran 2, Sammanfattning

Innan jag lämnar över stafettölen till Per, Erik, Niklas, Sophie eller vilken det nu blir som ska ta över den så tänkte jag bara säga några ord.

Det var kanske en miss från min sida att inte gömma en riktig ölflaska. Efter att ha hittat första biran blev det ju min tur att gömma, och det var önskvärt att komma ut med en ny skattjakt så fort som möjligt. Jag hade tidigt fastnat för Gudfadern-scenen där Michael går ut och hämtar en planterad revolver på toaletten.

Av en händelse hade jag kommit att tänka på Heaven 23, och när jag spånade med mina två barndomskompisar (på var sitt håll) så föreslog BÅDA Heaven 23 utan att jag hade sagt vad jag tänkt. Så Heaven 23 skulle det bli.

Dock hade jag ingen silvertejp hemma, och skulle behöva skynda mig så jag ändå hann till jobbet kl 12. Jag visste inte hur toaletterna skulle vara utformade. Helst hade jag velat gömma en ölflaska (jag hade med den ursprungliga) i toalett-vattentanken, men märkte snabbt att det inte var någon idé utan fastnade för att gömma en lätt toarulle med ett brev under toaletten, förhoppningsvis skulle ingen obehörig se den och städa bort den.

Resten vet ni.

Kan även säga som så att man blir hyfsat nojjig över vad man ska välja som ledtråd. Eftersom man själv känner till gömstället blir man ju "partisk" och tycker varje tänkbar bild är "för lätt".

Ledtråd nr 2 var lite extra rolig! Min tanke var bara att siffran 23 var ledtråden. Men i mina ögon "lyste" verkligen siffran avslöjande mycket, så därför lade jag till en liten slamkrypare i texten, nämligen att "En liten hjälp kan vara att spelaren i vit tröja är Lars Molin.".

Detta fick önskvärd effekt, kanske lite för önskvärd då många började spåna på Molinsgatan 23.

I ett senare skede har det letats efter Biran på SVT-huset på Hisingen, samt på Joe Farelli's som var ett ganska fyndigt försök.

Det kändes dock bra att det var killarna som var mest sugna som fick "hitta biran", efter ett par försök. Måste ändå säga att jag är ganska nöjd med denna omgång. Det tog ett par dagar innan gömstället hittades, jag fick ut de ledtrådar jag ville och det blev en del kommentarer på bloggen kring olika tänkbara gömställen :)

Då kör vi med "stafettöl" i fortsättningen då, så slipper vi missförstånd och förvirring utöver det normala.
Per T du kommer under dagen få en inbjudan att bli skribent i denna blogg, sedan kan race't starta..

PS. Per har varit så snäll och lagt ut ett filmklipp på hur de öppnar upp locket till vattentanken :)

Inga kommentarer: