torsdag 3 september 2009

Skattkartan del 2

Är ni med nu? Det har slutat regna så det är bara att ge sig ut. Gummistövlar kan dock vara en bra idé :-)

Del 2:
Björn H. är listig. Kan han leda dig På Spåret? Lite Göteborgshumor får du nog tåla.
Hieroglyfen är banans mitt, men den röda pricken är nog svår att se, av proportionella skäl.
Sök den som är både 3:e och 4:e strörst, och likt vår satellit har grå, hård och kall yta. Under ytan finns dock ett hav, men du vill knappast bli blöt. Trots kylan bränns det.

3 kommentarer:

Erik sa...

Jag tror vi alla vet ungefär vilken plats det rör sig om, men de här kryptiska texterna får det att gå runt i huvudet. Jag vänder på varje litet ord!

"Sitt i sten" vet jag iaf vad det syftar på i förra ledtråden. Även skålarna... men sedan är det svårare. Hmm... undrar om en Bigfoot får mig på rätt spår? Värt ett försök!

Uffe sa...

Hjälpte det med en Big Foot? Om inte annat så är det ju väldigt gott ;-)

Erik sa...

Det enda jag fick ut av Bigfooten var en smakupplevelse dessvärre. :)