söndag 8 november 2009

Biran Hittad!


Ja då var Biran hittad för den här gången!
Har sedan igår (?) vetat var den legat, eftersom jag kände igen Sand-lådan och trappan där vid Skatås-spåret. Har ett flertal gånger tagit powerwalks (till och med med stavar en gång, hej jag är en pensionär) och har just slagit en nödvändig drill alldeles vid den platsen :)
Satt och fikade på Bertilssons Café i Delsjön, och kom att tänka på att vi ju inte var så långt ifrån Skatås. Min kompis skulle ändå ta en löparrunda så han erbjöd sig plocka upp den åt mig, och här är den nu :)

Måste säga att jag gillade denna omgång, inte för att just jag hittade biran, utan för att det mestadels var bildledtrådar som inte kändes för långsökta. En del skattjakter har det typ krävts att man ska ha en fil.kand i kultur eller humanism eller kanske bara vara född i Götet för att haja? ;)

Okej, då har jag båda gångerna lyckats vinna en Westvleteren 12, det är ju inte fy skam.
Kan lova nästa skattfinnare att det inte blir en Godzilla nästa gång, i så fall som bonus - jag får ge bort en "riktig" öl nästa gång. Nu gäller det att hitta på ett bra gömställe också, hmm..

1 kommentar:

Per T sa...

Jäklarns, här kommer man hem efter att ha jagat med jycken så har Dempa knipit biran igen! Grattis!