tisdag 10 januari 2012

Biran Hittad - grattis Christer!

Och så här ser den ut.



Flaskan hade alltså placerats i ett träd, mitt i korsningen Södra Allégatan/Kaponjärgatan - mittemellan Hagabadet och Allégården, nära ett övergångsställe.
Ledtrådarna som jag tänkte dem:

1. Simon J Berger medverkade i filmen "Upp till kamp" som i mångt och mycket utgick från Haga och Allégården, eller Hagahuset som det hette 1967-1972.

2. Svensk folkdans syftar på Allégårdens Folkmusikkafé som sedan flera decennier håller folkdanskvällar där unga musiker och dansare är i majoritet. Varje fredag.
http://www.folkmusikkafeet.net/program

3. Sven Renström som "alltså är mest känd för sina donationer....bland annat utdelades 150 000 kronor till uppförandet av ett badhus...detta blev "Hagabadet" vid Södra Allégatan 3 i Haga, som togs i bruk 9 december 1876". Det hette ju Renströmska badet fram till renoveringen på slutet av 90-talet.

4. Bilden föreställer en kaponjär. Polen hade inte med saken och göra och det förvillade nog mer än hjälpte till.

5. Bild på en allégata. Texten "Skogsuddevägen 40" syftade på trävaruföretaget "Södra" vars huvudkontor har nämnda adress.

6. Bild på en zebra. Med 1,5 menade jag att flaskan fanns mitt emellan Kaponjärgatan 1 och 2.

Jag ska försöka se till så att Christer får priset imorgon så kan han dra igång en ny omgång inom kort.
Christer får en bonusöl också, en hembrygd dubbel-ipa på 11%.

Inga kommentarer: