fredag 12 februari 2010

Biran hittad!

Ja då kan jag avslöja att jag precis hittat biran för tredje gången! Får man behålla den då? ;)

Har en längre tid vetat att den borde ligga vid centralstationen någonstans, precis som ni andra.
Eftersom jag jobbar i närheten kände jag att en promenad och litet skattletande kunde funka när jag fick en halvtimmes rast.
Misstänkte att det hade något med nån form av plåtlåda att göra, på någon av plattformarna.
"X marks the spot" visar att det är ungefär rakt utanför SJ's trafikkontor (även känt som det gula huset), så jag började knata runt men kände att jag inte riktigt visste vart och i vad slags plåtlåda. Precis när jag kände att jag var tvungen att bege mig tillbaka till jobbet slog den sista ledtråden mig som en Lidners knäpp! -"Hmm, någon Stockholmsadress och något med 5-6?!" Det måste ju innebära att den borde ligga på perrongen mellan spår 5 och 6!
Raskade mig ut och såg en del hindertavlor märkta med ett x ligga vid två plåtlådor (!) men då dessa ligger i spårområdet tänkte jag att gömmaren väl inte är så "dum" att man gömmer där, då det är förbjudet för obehöriga att vistas på järnvägens spår.

Ingen vettig plåtlåda heller, men vänta nu längst ut på spåret - är det inte värt att kolla ifall det kan vara något gömt i tbfh-skåpet (tågbefälhavarskåp, dvs en anordning där ombordansvarig tågmästare begär tågväg för tåg som ska lämna Centralen, så att Banverket's trafikledning - där jag jobbar - vet att tåget är redo att avgå)..

En turkos plastpåse! Det kan väl bara betyda en sak?

Inga kommentarer: